22 Nisan 2007 Pazar

İnternette pazarlama

İnternette pazarlama; geleneksel pazarlama yöntemlerine önemli bir alternatif olarak, 1990’lı yıllardan itibaren sanal veya doğrudan bir ticaret aracı olarak hızla büyüyen bir alanı ifade etmektedir. Bilgisayar ve internet kullanımının süratle yaygınlaşması yanında WEB’in gelişmesi internette pazarlamanın gelişmesine önemli katkılarda bulunmuştur. İnternette pazarlama hem doğrudan tüketicilere hem de işletmelere yönelik olarak gerçekleştirilebilmektedir.

Alıcılar Açısından:
İnternette pazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemlerine göre bazı üstünlükleri yanında zayıf yönleri de söz konusudur. Alıcılara hız kazandırması, ürün, marka, fiyat ve firma karşılaştırmalarına fırsat vermesi ve bunlara bağlı olarak alıcıları bazı maliyetlere katlanmaktan kurtarması vb. gibi zaman ve maliyet avantajlarına karşılık, internette pazarlamanın ürünlere dokunamama, mağaza ortamından uzak olma, ödeme araçlarının risk taşıması, güvensizlik, özel bilgilerin izinsiz kullanımı vb. gibi bazı önemli zayıf yönleri de bulunmaktadır.

Satıcılar Açısından:
Öte yandan, satıcılar açısından internette pazarlamanın alıcılarla ilgili veri tabanı oluşturma, pazarı daha gerçekçi ve geçerli kriterlere göre bölümlere ayırma ve hatta kişiselleştirilmiş pazarlama çabaları sunma fırsatı vermesi gibi üstünlükleri bulunmaktadır.Bireyselleştirilmiş pazarlama çabalarının pazarlama maliyetlerini rekabet aralığı dışına çıkarmadığı ve pazarda son yıllarda yaşanan talep parçalanmasına uygun pazarlama çözümleri sunduğu da dikkate alındığında, internette pazarlamanın satıcı ve alıcı açısından önemli avantajlar sağlayabileceği açıktır. Buna karşılık, satıcılar internette pazarlama çabalarında tüketicilerin tepkilerini ancak sanal olarak elde edebilmekte, doğrudan ilişkinin sağlayabileceği geri bildirimleri elde edememektedirler.
Bu çalışmanın amacı, hızla gelişen internette pazarlama çabalarının önemli bir konusu olan fiyatlandırma stratejilerinin kavramsal bir irdelemesinin yapılmasıdır. Bu çerçevede, Türkçe literatürde eksikliği gözlemlenen bir konuya son gelişmeler ışığında bir katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. Diğer taraftan, konunun alıcı ve satıcı olmak üzere iki farklı perspektiften ele alınması suretiyle, internette pazarlamanın alıcı ve satıcılara sağladığı varsayılan üstünlüklerin fiyatlandırma stratejileri açısından ne ölçüde gerçekleştirilebileceği konusuna vurgu yapılmaya çalışılacak ve ayrıca internette fiyatlandırma stratejilerinin pazarlama ahlâkı açısından da kısa bir değerlendirmesi yapılacaktır.

BANA GÖRE:
Günümüzde internette pazarlama işletmeler açısından her geçen gün dahada önem kazanmakta ve geleceğin pazarlaması olarak önemli bir yere sahiptir.Satıcı ve alıcıya çeşitli kolaylık ve inkanlar tanımaktadır.Günümüzde bir çok işletme internet üzerinden satış yapmasa bile bu sektöre önemli yatırımlar yapamaktadır çünkü gelecekte büyük ve önemli bir pazar oluşturacağı düşünülmekte ve pazarlamanın gidiş yönüde bu doğrultudadır. Bu yüzden benim kanaatimce işletmeler bu sektörde mutlaka önemli atılımlarda bulunmalıdır.

Sigara İçelim mi?



Sigara içen herkese bakmasını tavsiye ediyoruz, sakın atlamayın.